Kids used to sing

Alex Fisherman

92' | 2016 | Spain

O.V. Spanish... · Subt English ...

WATCH MOVIE 1.99€ or subscribe for 6€/month

Synopsis

Journalistic radiography about the situation of music in Spain. The result is devastating on all fronts: no education and musical culture, censorship, misery, police persecution ... Are the damages already irreversible?

Technical info

Original title: Kids used to sing

Director: Alex Fisherman

Duration: 92'

Year of production: 2016

Category: Documentary

Nationality: Spain

Language of dialogues: SpanishEnglish

Subtitle language: EnglishSpanish

Movie Rating: Suitable for all audiences

Do you want to comment on this movie?

Sign up and participate in FEELMAKERS

  • 2022-05-11 16:40:08

    Excelente trabajo. Como idea, como contenido y como realización. Pero sobre todo por el mensaje. Soy uno de esos músicos de un nivel medio-bajo. Que sobre todo toco y canto por el mero disfrute de sentir todo lo que la música es capaz de darme. A veces también me han pagado, en conciertos de ciudades y pueblos, en bares... y me gusta la sensación de tocar por las calles sin más, pasando un buen rato y haciéndoselo pasar a los demás. Las monedas son bienvenidas, pero no es el objetivo... y aunque la gente que pasa disfruta de esos treinta segundos en que percibe tu sonido, y te compensa con unos céntimos o no, y casi siempre con una sonrisa, las autoridades y los responsables de dejarte tocar en las esquinas suelen considerar esto como una actividad molesta... más que como una oportunidad para hacer llegar a los ciudadanos el placer de escuchar música en medio del verdadero ruido que representan el resto de sonidos o incluso silencios que muchas veces sí invaden la vía pública. Y aún así sigo gozando de esa música, porque es magia que cura y genera emociones, pero que es mucho, mucho más. Enhorabuena por la película.

We use our own and third-party cookies to improve our services and show you ads related to your preferences by analyzing your browsing habits. If you continue browsing, we will consider you accept this use. You can change the settings or get more information in our Cookies policy.

X